Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M54i82l59a76n 43S50t63e84h47l82í57k 7280269133951

S tím prvním lze souhlasit, to druhé není podmínkou. Spousta lidí se živí prací, která je nenaplňuje, ale dobře je finančně zabezpečuje. O to víc pak mají času na aktivity, které je baví.

0/0
7.5.2015 15:46

A18n60t63o91n94í56n 38K92o37u46n94o45v57s60k71ý 9958830898718

Myslím si, že autor vůbec nechápe, jak si má počínat správný HR ("lidský zdroj").

Mantra dnešní doby se jmenuje flexibilita:

1) je třeba být flexibilní v rámci své profese -

a tak je třeba pracovat pokud možno 12 hodin denně, o svátcích, o víkendech, v noci, do noci, prostě jak je flexibilně třeba a je třeba být zcela loajální ke svému zaměstnavateli, který vás možná zítra propustí a přijme někoho ještě flexibilnějšího

2) je třeba být flexibilní mezioborově -

neustále se rekvalifikovat a dělat pořád něco jiného

3) také je třeba být flexibilní místně - pokud možno se za prací pořád stěhovat.

 Naprosto nesmíte přemýšlet o tom, že takovýhle HR ztrácí ponětí o tom co dělá a proč to dělá (kromě toho, že se nějak potřebuje uživit), že ztrácí vazbu k rodině, přátelům, místu...

Jakmile tyto požadavky firem a zprostředkovatelen práce pochopí a přijme za své, bude ho práce jistě dokonale naplňovat...

0/0
3.5.2015 23:58
Foto

P52e93t95r 49G80a85r70g84u69l91á27k 4880684111983

Je třeba se nechat lámat a nechat si zasahovat do svého osobního a rodinného života...je třeba se nechat neustále poškozovat... s tímhle já nemohu souhlasit.... Jen malé procento lidí je schopno se neustále stěhovat... Nemůže být řeč o svobodách, ale pouze o diktátu. Vynucování na základě decentralizace a absence plánování. Nejsem flexibilní a nikdy nebudu....

0/0
4.5.2015 0:23

J64i75ř33í 40P88l65a25v89s31k40ý 9480156151349

vsak nemusite ... ale pak se nedivte, ze zamestnavatel radeji zamestna nekoho, kdo jeho pozadavky splnuje lepe. to, ze vy nejste flexibilni neznamena, ze nejaky zamestnavatel musi povinne ustoupit od pozadavku flexibility, ale pouze a jenom to, ze zustanete nezamestnanym, protoze jini uchazeci tu flexibilitu splnuji.

+2/0
4.5.2015 8:11
Foto

P75e86t72r 37G54a60r11g22u21l82á15k 4330714681113

Potřeba je ohýbat systém a né lidi...

0/0
4.5.2015 0:27

V20l57a35d44i58m94í94r 71H52r11u15b36ý 4147733194429

Jistě. Blbec takového člověka zaměstná.  Možná, že vy či autor nemáte svoji práci rádi. Pak Vám připadá i sama existence nadřízeného jako nesmírné břemeno.

   Já vím, že člověk má tendeci soudit podle sebe, ale nedělejte to. Dopouštíte se v úvahách chyb.

0/0
4.5.2015 14:14

V80l65a60d93i15m53í60r 23H50r97u52b64ý 4507343654939

Kteří zaměstnavatelé (příkladmo) mají pracovní smlouvy v rozporu s občanským zákoníkem (mylně se zřejmě domníváte, že máme nějaký zákoník práce)???  V čem ten rozpor spočívá. Co dělají zaměstnanci a co Vy, aby byl rozpor odstraněn?

0/0
3.5.2015 22:11

V56l88a21d81i22m69í55r 38H79r24u29b36ý 4497333954479

"Většina Čechů pracuje za podprůměrnou mzdu". To je pravda. Většina zaměstnanců ve všech státech a za všech režimů pracuje za mzdu nižší než průměrnou. V "civilizovaných" státech je to vždy něco kolem dvou třetin (v "divokých samozřejmě mnohem víc).

         Důvod je jednoduchý: skladba jednotlivých profesí (je víc přidavačů /za velmi malou mzdu/ než zedníků; je víc zedníků /za běžnou mzdu/ než polírů, a je víc polírů /za vysokou mzdu/ než stavbyvedoucích /za ještě vyšší mzdu/). Pochopil jste? 

      Ještě jinak: pětičlenná parta - všichni berou 20 tisíc. Jeden je ale parťákem - a má pět stovek parťácký příplatek.  Průměrná mzda 20 100.  80 %  lidí zde pracuje za podprůměrnou mzdu. Hrůza!

     Takové skutečnosti se může divit jen blb. Je ovšem pravda, že poprvé jsem ten údiv slyšel před cca 17 lety od doktora Vladimíra Špidly. Od té doby ten údiv blbové opakují. Novináři počínaje a blogery konče. Protože netuší, co je vážený průměr.

+4/−2
3.5.2015 22:09

A11n50t34o67n20í74n 94K65o95u21n93o60v51s39k31ý 9288440218788

Pochopitelně je mnohem více vypovídající medián než průměr, ale k údivu tu je místo nejen pro blby:

Pokud jsme se dočetli, že třeba ředitel velké americké firmy bere 508x víc než průměrný zaměstnanec, málokdo chápe proč.

Těžko s vážnou tváří tvrdit, že má 508x vyšší produktivitu.

Dalo by se uvést, že nese tolikrát vyšší odpovědnost, ovšem praxe ukázala, že když přivede firmu k bankrotu, následky nese státní rozpočet a tedy ti nechápající daňoví poplatníci.

Zisky byly privatizovány, ztráty byly socializovány...

0/0
3.5.2015 23:45
Foto

V25á62c36l29a21v 19C31h23u89c33h34m73a 6265111158636

Ovšem o to, že zisky jsou privatizovány a ztráty socializovány se starjí vámi volení levicoví politici. Stěžujete si na vlastní zaslepenost.

+2/0
3.5.2015 23:49

K10a10m97i82l 81S92e54d85l10á74č94e86k 1506929116901

Jak byste chtěl z vnějšku posoudit, kolikrát má vyšší produktivitu ředitel než třeba dělnik? Někdo mu (řediteli) to dobrovolně ze svého platí, tak pro něj tu cenu asi má.

Schválně: kolikanásobnou produktivitu proti dělníkovi má třeba vrátný? Zajímavé, že taková otázka přijde většině lidem absurdní, ale u ředitele to absurdní není. Bude to nejspíš tím, že ten vrátný není terčem závisti.

Pokud jsou ztráty socializovány, tak je to z pohledu akcionáře samozřejmě plus. Daňový poplatník by se neměl zajímat o ředitele, ale o politika, který tu socializaci umožnil.

+1/0
4.5.2015 0:30

V37l53a80d83i74m30í22r 57H88r60u15b41ý 4707473774599

To jistě. Ale

1.  Jak změní sto ředitelů velkých amerických firem průměrný příjem v USA?  Odpovím si sám: o necelé tři  s e t i n y  procenta (tedy vůbec). Takže platí, že se diví opravdu jen blbec.

2. Ta firma je soukromá? Myslíte, že majitelé jsou padlí na hlavu? Nebo ví, že skutečně dobrý manažer se hledá ještě hůř, než pověstná jehla?  A rád přeplatí.  Možná, že jste to slyšel: zákon nabídky a poptávky. (Aby bylo jasno: vím, že u státních podniků a korporací toto pravidlo neplatí.)   Obdobně je přeplácen fotbalista či hokejista, který táhne diváky.  Obdobně tenista či golfista.

0/0
4.5.2015 14:11
Foto

P45e75t30r 27G46a37r96g32u18l49á28k 4450244431713

Vy neumíte číst.... většina Čechů..pracuje za podprůměrnou mzdu... a 80% Čechů není spokojeno se svou pracovní činností...

0/0
3.5.2015 23:48
Foto

V96á32c42l45a71v 29C31h87u78c86h49m93a 6305871228246

Pan Hrubý vám celkem srozumitelně vysvětlil, proč většina Čechů pracuje za podprůměrnou mzdu. Co se vám na tom nezdá?

K tomu zda 80% jich je či není spokojeno se svou pracovní činností se nevyjadřoval.

+2/0
3.5.2015 23:55

V62l96a45d50i73m71í83r 53H98r56u58b74ý 4347113764429

To je zajímavé: stýkám se (a vždy jsem se stýkal) převážně s malou, výlučnou partou lidí, která tvoří jen 20% skupinu. Ve všech zaměstnáních ve velkých podnicích.  Výjimeční byli asi ti 80% :-)

0/0
4.5.2015 14:17

A54n87t17o19n38í11n 15K39o24u86n51o39v96s43k75ý 9438940358658

Práce je kolem nás dost, ať už v péči o životní prostředí, nebo o dlouhodobě nemocné apod. Problém je v tom, že se sem investoři nehrnou, protože se tu negenerují zisky. A tak můžete začít pracovat hned zítra, ale za své. Z čeho pak ale zaplatíte činži?

To, čeho není dost, je placené zaměstnání tak, aby pracovník mohl za to důstojně žit a být v očích svých i okolí užitečný.

V současné společnosti je naprostou prioritou úspora pracovní síly. Zeštíhlují se firmy (říkáme, že tak zvyšují svou konkurenceschopnost) i veřejný sektor (politici se chlubí, že šetří peníze daňových poplatníků).

Zároveň ale nikdo neví, co s pracovní silou, kterou soukromí vlastníci i politici takto moudře uspořili.

0/0
3.5.2015 20:51

P47a78v91e97l 34K47u88r46a24l 5701554620760

Ovšem má to nevýhodu - když to ty firmy neudělají tak na jejich místo se derou z Číny další... jedním z problémů komunismu byl mizivý tlak na technický pokrok... takže moc platícímu světu co nabídnout není...

a těžko živit státní správu když na ní "soukromá" sféra nevydělá.

0/0
3.5.2015 21:19
Foto

F20r16a48n41t79i12š85e61k 91K15š36í86r 2309546565

Problém je  v arbitrárním zabraňování přivlastňování si toho co vyprodukuji vlastní prací, podnikáním, nebo směnou.  Na tuhle  možnost je navázána tvorba kapitálových statků.  Čím víc je těchto statků, tím je společnost bohatší včetně těch nejchudších, kteří i bez násilné sociálnosti na tom bývají zpravidla daleko lépe, než střední stav v jiné zemi, chudé na kapitálové statky.

0/0
3.5.2015 21:59

J65i80ř24í 78P98l45a39v63s61k89ý 9820716481649

proc by investor mel investovat nekde, z ceho nedostane zadny zisk ? investovani neni charita ...

0/0
4.5.2015 8:14

J89a68r68d33a 73N29o89v94á43k 7633924485143

Vyjádřit se zde může každý. Většina to však nemá nastudované. Dokonce i málokterý "ekonom" nevidí důsledky ekonomiky samotné. Já to nastudoval, projednal s profíky a závěr je jednoduchý. Dokonce i autoři Southparku mi dali za pravdu, proto jim děkuju - mimochodem v Rusku zakázali southpark, simpsnovi, šmouly a blogy - info pro komouše, protože ti semnou často souhlasí v ekonomicko sociální rovině, avšak nemají pojem o geopolitické situaci, přičemž jedno souvisí s druhým: 

http://jardanovak.blog.idnes.cz/c/398685/Mlady-zid-se-rouha-vuci-ekonomice.html

0/0
3.5.2015 19:51

M55i72c65h21a13l 92K42a80n43d55a 7750637413795

A co byste vlastně chtěl? Vybrat si práci podle svého přání bez ohledu na potřeby zaměstnavatele a ještě si k tomu si sám určit výši platu? A navíc jste tak naivní, že se divíte, že to není možné?

+1/0
3.5.2015 19:50

J52a85r51d96a 40N47o95v11á46k 7673624565343

Stačí srovnat poměr platu a cen produktů. Prostě já si za Německý plat koupím v Německu 10x více bochníků chleba než za český v česku. A je to tak s naprosto všemi produkty. Cenu produktu však neodvozuji od názvu nýbrž od kvality, respektive: srovnávat můžeme pouze stejné produkty se stejnou kvalitu aneb není auto jako auto.

0/0
3.5.2015 19:54

M66i69c46h59a85l 60K40a82n90d94a 7780787773165

Nemohu s Vámi souhlasit ani Vám oponovat a to prostě proto, že jsem nepochopil, co vlastně chcete říci. Píšete možná chytře,avšak na úplně jiné téma.

+2/0
3.5.2015 20:00

P83a56v22e91l 69K41u48r47a18l 5911664610110

V podstatě je mu proti srsti že stejné zboží stojí v podstatě stejně v Německu jako tady, ale že naše platy jsou nižší takže si nemůže koupit stejně jako němec.

Bohužel si jaksi neuvědomuje že Německá cena práce stojí na ohromně vysokém renomé luxusního a spolehlivého zboží a služeb za které svět zaplatí...

Kámen úrazu je v tom že pro další německo už na světě v podstatě není místo... sice by se našlo dost lidí kteří by chtěli luxusní a spolehlivé zboží - ale nemají tolik peněz aby ho zaplatili na německé ceně dalším.

O masovou levnou výrobu kšuntu za minimální cenu a prodej ve velkém se stará JV a východní Ásie... no a na nás zbylo paběrkově někde uprostřed na rozumném kompromisu kvality a ceny.

Ale suroviny a energie jsou obchodovány globálně, takže jediné na čem v podstatě jde šetřit aby jsme vůbec něco někomu prodali je pracovní síla. A nevidím moc nadějně že bychom němce dokázali vyštípat z jejich pozice. 

Naděje by byla jedině nějaká nová převratná technologie kterou by se dalo vnutit rychle celému světu... ale o to se snaží už desetiletí půl světa a nic...

Ruku na srdce od "IT revoluce" se v podstatě v technologickém pokroku neodehrálo nic zajímavého. Ždímou se staré nápady co to dá, ale nikdo nevymyslel nic nového... tedy mimo pokroku v genetickém inženýrství ale z toho je celá Evropa podělaná za ušima.

0/0
3.5.2015 22:21
Foto

F17r54a36n97t57i55š67e74k 20K95š94í88r 2139116965

Ale následně na to navazují další technologie.  3D tisk, nanotechnologie,  robotika, kryptoměny a soukromé lety do kosmu.    Tyhle technologie nám umožní zvýšit a decentralizovat nově tvořenou produkci a z části jí uchránit od státního vyvlastňování.

0/0
3.5.2015 22:47

P61a89v71e27l 61K40u22r53a33l 5741914250850

Vámi zmíněné obory jsou paběrkování stojící na elektronice a počítačích. A nějak moc z nich se dál neprojevilo. 

Jde totiž i o to že na fungování v těchto oborech - potažmo i v tom genetickém inženýrství - člověk potřebuje v podstatě 30 let studovat aby k něčemu byl.

0/0
4.5.2015 6:25

J29a61r54d92a 34N58o33v38á63k 7963314325203

jen informuju

0/0
4.5.2015 18:51

V40l72a60d26i13m66í40r 51H85r27u30b49ý 4107693934109

Ano. Žijete ve státě, jehož hodpodářství patřilo 40 let "všeholidu".  Víte, že ani východní spolkové země Německa nemají hospodářskou úroveň západních? A to mají 25 let transfér z bohatší části státu (běžný ve všech zemích), byla v jejich prospěch vybírána zvláštní daň z příjmů (tuším 15 let) a měli mnohem dříve než my dotace z EU.

   Takže bojujte zase za ten "všeholid", abychom mohli svojí úrovní klesat.

   PS: Že mají v Německu lepší chleba, než pekaři u nás? Jste zdráv?

+1/0
3.5.2015 22:49

J12a32r64d40a 81N55o57v51á12k 7643534765673

Řešení:

https://www.facebook.com/EOI.ZakladniPrijem?fref=ts

0/−1
3.5.2015 19:43
Foto

V96á92c50l93a51v 10C48h92u16c71h35m84a 6445421438336

Jo, zrušit veškeré dávky, důchody, dotace a zavést základní příjem ve výši 2 - 4000. To by vyřešilo mnohé. U důchodů by byl samozřejmě nutný postupný přechod.

+1/0
3.5.2015 20:39
Foto

J53a33n 88Ř38e37h60á73č65e91k 7380836251185

S postupující robotizací výroby to asi bude nutnost, ale ten přechod nebude žádná procházka růžovým sadem...

+1/0
3.5.2015 20:47
Foto

V24á47c23l62a82v 87C33h78u54c57h69m54a 6175951608396

Samozřejmě. Podstatné budou možnosti státní kasy, které nechtějí vzít nynější propagátoři ZP na vědomí.

+1/0
3.5.2015 21:16
Foto

F55r46a23n23t27i58š40e63k 48K40š45í28r 2849126235

Myšlenka základního příjmu je zcestná, jako každý socialismus.

0/0
3.5.2015 22:02
Foto

V25á33c83l91a33v 22C31h61u54c20h54m97a 6755291828306

Já se na ni dívám jako na řešení vedoucí z dnešního modelu sociálního státu, který podporuje nezodpovědnost a parazitování na pracovitých a schopných lidech k modelu vedoucímu k odpovědnosti za vlastní život. Každá společnost vždy měla nějaký svůj sociální model a tento se mi jeví jako vedoucí k osobní odpovědnosti při zachování minimálních sociálních jistot v případě, že do sociální pasti z jakéhokoliv důvodu spadnete. Jde samozřejmě o nastavení. Když by to mělo být nastaveno tak, že vám to zajistí poměrně vysoký komfort bez nutnosti vlastní píle, pak by to byla cesta do pekel. V současné době by přijatelná hranice byla 2 - 4000, což je částka dostačující na uživení i zajištění střechy nad hlavou. Osobně bych se přikláněl k těm 2000 a víc bych věnoval na postupný přechod důchodového systému pod systém ZP.

0/0
3.5.2015 22:37
Foto

F64r22a35n45t90i70š11e90k 64K17š58í24r 2529516145

Zase je zde nutnost někoho donutit, aby se vzdal části své produkce ve prospěch tohoto systému.   Tedy opět násilí a jako každé násilí tak v konečném důsledku dostanete opak toho co jste původně zamýšlel.   Dlouhodobě násilí  přináší víc problémů než řešeních.

0/0
3.5.2015 22:43
Foto

V93á52c44l53a30v 32C13h37u27c33h84m67a 6135721608646

Neuvědomujete si že nějakou formu ZP máte i teď a využívá ji 100% občanů ať už ve formě dávek, dotací či třeba slev na daních. Jde o to odstranit neefektivní systém sociálních dávek a všelijakých dotací, které neplní svou sociální funkci a nahradit jej efektivnějším systémem, který povede k větší odpovědnosti za vlastní život.

+1/0
3.5.2015 23:00
Foto

F44r64a19n80t16i58š65e31k 54K32š92í37r 2269626175

Nesledujte cíl, ale sledujte metody na základě morálních principů.  Jak tyto principy začnete porušovat, dostanete se do neřešitelné situace.   2 tisíce?  Je to málo, je to moc ?  Jakmile je ale zavedete, bude to málo, a najednou to bude 5tis, 10 tis.  protože pokud je správné vyplácet 2tis, je správné vyplácet jakoukoliv částku.   Chápete to nebezpečí?

0/0
3.5.2015 23:05
Foto

V18á12c15l59a54v 40C75h61u97c61h84m18a 6225161128966

Chápu, viz odpověď panu Sedláčkovi.

0/0
3.5.2015 23:39
Foto

F27r14a52n24t58i42š70e97k 45K86š23í97r 2979386755

Ústava je jen cár papíru.  Viz ústava USA a současná realita.

0/0
4.5.2015 0:35
Foto

V20á64c26l75a65v 97C23h15u33c67h13m21a 6285301508526

Pokud budu na všechno pohlížet optikou dnešního systému mířícího k bankrotu pak nemusím hledat žádné řešení a mohu jen čekat na krach. Sedět se založenými rukami ale nepovažuji za nejšťastnější řešení.

0/0
4.5.2015 0:39

K25a51m35i74l 32S73e47d58l75á40č16e23k 1666279766631

ZP může být jistě efektivnější, než současný složitý systém sociálních transferů. Na druhou stranu ale představuje zavedení ZP značné nebezpečí, a to v jeho myšlence. Podstatou totiž není zjednodušení sociálního systému. Podstatou je (na základě mylné teorie o absolutně konečném objemu vykonavatelné práce) umožnit jednotlivcům skrze stát ekonomicky srovnatelnou alternativu k výdělečné činnosti.

Jinak řečeno: ve chvíli, kdy veřejně přijmeme za své tuto myšlenku, tak další boj bude jenom o výši ZP. Jistě si umíte představit, že bude mít přirozeně (nákup hlasů ve volbách) tendenci stoupat a ruku v ruce s tím bude stoupat množství lidí, kteří budou legálně a zcela otevřeně parazitovat na ostatních.

+2/0
3.5.2015 23:17
Foto

V68á85c74l52a95v 39C46h97u14c97h28m55a 6555311528776

Ano, toho jsem si vědom a aby to fungovalo musel by být ústavou zaručený vyrovnaný rozpočet a stálá výše daňového břemene. To by zajistilo, že by nikdo nemohl lákat voliče na vyšší ZP aniž by zároveň řekl, kde jim co zase ubere.

0/0
3.5.2015 23:38

J94a43r96d55a 72N62o52v46á26k 7663104345913

přesně

0/0
4.5.2015 18:54

J98a48r16d90a 48N52o42v55á96k 7563844155363

častka je o diskusi, ale jak je vidno socialni system nefunguje. 2 až 4 tisíce s postupnou inflací, kdy nám voda zdražila o 1000% za 20 let a přitom státní statistika je že inflace je 2% tap... prostě chci říct že pokud chceme dohnat západní plat musíme k tomu dotlačit korporace touto cestou. Částka je relevantní 10 000,- ale to nebude platit věčně, za chvilku se za to ani nenajíte pokud se necháme přežvejkat korporacemi

0/0
4.5.2015 18:50
Foto

V70á34c54l90a13v 54C87h37u28c32h29m30a 6905151438376

K celkem slušné obživě vám stačí 1500,- na měsíc. Při úsporném režimu se to dá zvládnout za 1000,- Druhá tisícovka by byla na bydlení. ZP by nic jiného zajišťovat neměl. Chcete-li komfort je třeba se zapojit a makat. 

Nastavíte -li to na 10000,- zhroutí se vám systém hned na začátku, protože odčerpá ze státní kasy více než dvojnásobek toho, co odčerpává dnes a připraví státní kasu o další poplatníky, protože pokud mi bude chtít někdo platit 10000,- nebudu mít důvod pracovat a vydělávat na stát. Proč zmiňujete zdražení vody moc nechápu, v domácích rozpočtech je to u nás zanedbatelná položka.

0/0
4.5.2015 19:57

K36a38m39i21l 16S15e59d22l64á16č77e19k 1326979866221

Tato sranda by stála cca 1200 mld. ročně. Nějakých 300 mld. ročně by stát ušetřil na současných transferech (zejména starobní důchody). Bylo by k tomu tedy potřeba vybrat dalších asi 900 mld. ročně. 

Korporace tímto nedotlačíte vůbec k ničemu. Jenom zvýšíte daňovou zátěž. Mzdové náklady zůstanou stejné (alespoň z počátku), jenom větší díl schramstne stát. Výhodné to bude pro lidi bez příjmu a s mnoha dětmi - na úkor ostatních. Logicky poroste počet lidí bez příjmu (vlastního), nebo-li nepracujících.

Životní úroveň populace se tím nezvedne (naopak klesne, protože bude méně lidí pracovat), pouze stát přerozdělí větší část aktuální produkce.

+1/0
4.5.2015 20:23

P49a45v91e28l 91K35u63r55a46l 5641794250850

To by asi bylo možné jenom v případě že buĎ zcela uzavřete hranice ČR před jakoukoliv imigrací (pokud ne tak se sem sletí lidi z celého světa a ten systém prostě vyžerou) a nebo že zařídíte že bude povinně zaveden na většině planety a ten příjem bude cca všude stejný...

Bez splnění alespoň jedné z těchto podmínek je to ekonomická sebevražda pro kohokoliv kdo to udělá.

0/0
3.5.2015 21:21
Foto

V69á57c46l98a27v 70C28h54u93c30h64m74a 6425361958756

Řekl bych, že nynější sociální systém láká mnohem víc a přesto se žádný podstatný příliv imigrantů nekoná. Jde jen o nastavení v souladu s veškerou ostatní legislativou.

0/0
3.5.2015 21:34

P77a15v30e45l 17K80u54r22a25l 5451104730830

upřímně ten systém neláká v podstatě proto že jinde dávají (dá se říct taky bez podmínek - dávky dostane prakticky každý imigrant a platí to starousedlíci) víc.

Na druhou stranu - pokud by třeba francie zavedla nepodmíněný základní příjem... co brání pobírat ho ve francii a spotřebovávat tady?

0/0
3.5.2015 22:09

V73l51a34d43i36m94í57r 41H20r14u37b68ý 4667553254369

Fajn. Jen pořád nikdo z propagátorů neumí říct, jaký ten zájkladní příjem bude. Jakou úroveň že má zajistit. Abych si mohl spočítat, co to bude stát.

   Co to bude stát vás ovšem nezajímá. Ať si stát peníze zajistí, že?

+1/0
3.5.2015 22:52



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.