Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47i10l73a80n 84S13t43e37h27l44í47k 7670959803721

Docela slušný blábol. Kde jste přišel na to, že je lidem bráněno spořit si na důchod ? Spořit na stáří si přece může každý podle svých možností bez ohledu na všechny možné pilíře. Vám jde nejspíš o to, aby to spoření stát co nejvíce dotoval. Natahovat ruku po státu - státe dej! - to by vám šlo. :-P

0/0
2.5.2015 17:57
Foto

V14á51c61l45a95v 92C13h83u10c92h59m59a 6795101688526

Váš hlavní problém je ve zmatení pojmů. Pletete si pravici a levici a vytváříte pak mylné závěry. 

Mně vlastně váš článek potěšil. Hezky se mi četly stesky bolševika na bolševický systém. ;-)

0/0
2.5.2015 17:24
Foto

P63e73t61r 44Z21á68v55l15a80d77s33k21ý 5171433810311

Plus špatné používání mateřského jazyka. Smrtící koktejl.

+1/−1
1.5.2015 14:37
Foto

P10e32t43r 57G13a78r57g89u53l96á88k 4800914531833

Já píši tak jak bych to vyjádřil slovně.... Vy jste zatím nepřednesl jediný pádný argument , který by se týkal obsahu. Jen tu poskakujete a napadáte bez jakýchkoliv důkazů.

0/−2
1.5.2015 14:45

K56a27m74i93l 14S32e29d38l91á81č16e39k 1256259796721

Když to vezmu i s prvním článkem - jenom tak vypíchnu:

1. "svobodný rozvoj" - Mohl byste to autore definovat? A proč se domníváte, že to za minulého režimu bylo a nyní naopak není?

2. "Lidé se začali bát si říkat o dávky..." - Opravdu? Na to existuje nějaká studie? Nebo máte strach přejít silnici, která vás dělí od správy sociálního zabezpečení?

3. "Propaganda pravicově orientovaných vládnoucích stran vedla ... došlo ... ke ztrátě důvěry ve stát. Což pravicově orientované strany vnímají pozitivně, protože jim, už nestojí nic v cestě k absolutní moci ..." - Tak tomu nerozumím. Pravicový politici chtějí dosáhnout absolutní moci tím, že jim (státu) nebudou občané důvěřovat? A nebylo by to chytřejší naopak?

4. "Pravicově orientované politické strany preferující tvrdý kapitalismus... tedy minimální státní zásahy, mají tendence vytvářet systém ve, kterém by měly neomezenou moc..." - Jsou to ale blázniví politici. Chtějí získat neomezenou moc pomocí minimálních zásahů státu. Asi mi něco uniká.

5. "Občas vidíme individuality (Které nám jsou pravicovou propagandou podsouvány), které vystudují při zaměstnání. Všechna čest, ovšem otázkou pak zůstává kvalita takto vystudovaného jedince." - Jelikož takový jedinec prochází stejnými zkouškami, tak bude jeho kvalita zřejmě srovnatelná, jako u toho, kdo má peníze od maminky. Takových individualit jsou tisíce a je to docela běžná záležitost. Není zas tak nepřekonatelný problém skloubit brigádu ve fastfoodu a 20 hodin vyučování/týden.

6. "On celkově pravicový směr má tendence ve všech oblastech bránit nebo omezovat kapitálem.Tedy né politicky jak tomu bývalo v minulém režimu, ale ekonomicky." - Jenom příklad třeba těch vysokoškoláků. Ti zlí pravicový omezovači počet vysokoškoláků výrazně zvýšili (http://iforum.cuni.cz/IFORUM-11671.html).

Máte ale pravdu, že ne vše se zvyšovalo od minulého režimu. Třeba počet sebevražd klesl (https://www.czso.cz/documents/10180/20566739/401211k3.pdf/308bbf67-8e8a-4fbc-aa7f-a3857c79b4d3?version=1.0) ;)

+2/0
1.5.2015 10:22
Foto

P91e59t76r 38G79a76r35g93u59l93á13k 4530674711663

1. Všichni měli práci a mohli si založit rodinu, mohli se tedy svobodně rozvíjet. Nemuseli pracovat v námezdním otroctví, což jim žádný růst nezajistí..

2.Několik osobních zkušeností s rétorikou a chováním státních úředníků, plus i zkušenosti jiných lidí. Tam to možná vytrháváte z kontextu.

3.První fáze je delegování absolutní zodpovědnosti na jednotlivce a popírání sociální spravedlnosti.  Oni potřebují přesvědčit lidi, že stát je zlo, aby mohli privatizovat veřejné služby.  Dále v článku rozepsáno....

4. Tam mi vypadlo vlastníci kapitálu.. doplněno.

5.Tam píši na různých úrovních... tedy může to být i brigáda 20 hodin týdně.

6.To vytrháváte z kontextu..tam je psáno co chtěli vytvořit..a tedy co by z toho vyplynulo.

7.http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Pocet-sebevrazd-v-Cesku-rapidne-stoupl-Kvuli-beznadeji-a-chudobe-302734

0/−2
1.5.2015 14:36

K34a87m34i49l 63S89e67d86l26á76č13e14k 1656319726271

1. Pořád nevidím tu definici.

2. Nevím, co vytrhávám z kontextu. Sociální dávky pobírají statisíce lidí. Úředníci můžou být často nepříjemní, ale že by se kvůli tomu někdo klepal hrůzou?

3. Vám ale jaksi stále nedochází jedno: nejefektivnější cesta k absolutní moci je právě přes stát. Pokud by například stát měl opustit provozování většiny služeb, které provozuje dnes, tak si žádný politik (ani skupina politiků) nebude schopen nikdy dlouhodobě uzurpovat jejich provozování. Privatizovat služby by totiž znamenalo připustit konkurenci (tzn. nejen jiných kapitalistů domácích, ale i zahraničních). Kolik znáte autoritativních režimů, které by se snažily upevnit svojí moc tím, že budou vyklízet pozice ve prospěch soukromého sektoru? Nedává to totiž smysl.

4. Takže kdo jsou tedy ti démoni? Politici nebo kapitalisté? Vy se na to díváte optikou třídního boje, ale to je zásadní omyl. Pochopte, že pro kapitalistu nejsou tím soupeřem (proti komu bojuje) pracující, ale právě ostatní kapitalisté.

5. A v čem je problém? Ten student je podporován rodiči celý život a brigádou je schopen pokrýt navýšení výdajů na VŠ . To pravdu není záležitost nějakých supermanů, co dokáží být v zápřahu od rána do večera. Dlouhodobě narůstající počet VŠ studentů koneckonců dokazuje, že studium není vyhrazeno pro nějakou ekonomickou elitu. Nebo myslíte, že těch více jak 60% lidí (odpovídajícího věku) studujících VŠ jsou všichni z bohatých rodin? (viz. http://www.rozhlas.cz/zpravy/data/_zprava/je-u-nas-prilis-mnoho-studentu-jejich-pocet-se-od-roku-1989-ztrojnasobil--1421310)

6. Co by z čeho vyplynulo si naprosto cucáte z prstu. Uvědomte si, že cokoliv je financováno z veřejného, tak se to nejdříve musí těm občanům sebrat. Ti lidé si to všechno dávno platí, jenom to tak nevnímají.

Sebevraždy: v době krize jejich počet pochopitelně vzrostl. Nicméně stále jich je dlouhodobě za tohoto režimu méně, než za vlády Národní fronty.

+1/−1
1.5.2015 20:23
Foto

P38e26t25r 87G41a75r54g76u50l49á10k 4530384251843

1) Svobodný rozvoj je takový rozvoj, který vám za vaší práci přináší pravidelnou adekvátní měsíční mzdu.. tedy né námezdní otroctví ve kterém máte práci nepravidelnou s nepravidelnou měsíční mzdou a žijete beze smyslu lidské existence. Je vám znemožněno se svobodně rozvíjjet. Také by možná šlo ještě polemizovat o rovnováze mezi pracovním a osobním životem.

2) Tak například: Úřednice svým klientům doporučují námezdní práce jako normu. Nebo sdělují klientům, že nemusí být hlášeni na úřadu práce, že to není povinné, to je alibismus jistě víte, že byste neměl nárok na sociální dávky a také by za vás nebylo placené zdravotní pojištění. Jedna úřednice mi dokonce při žádosti o sociální dávky sdělila, že si mám jít půjčit.  To není o tom , že by byly nepříjemné, ale o tom, že takovýmto způsobem jednání v lidech vyvolají pocit, který vede ke strachu.

3) To záleží na tom jakým způsobem stát v kapitalismu funguje, jakou má úlohu. K absolutní moci může vést i oligarchie, je proto lepší, když je systém zastoupen třemi prvky. V jakých veřejných službách byste si dokázal představit konkurenceschopnost a to tak tak, aby následně nedocházelo k poškozování těch nejslabších ?

4)To si myslím, že je vysvětleno dostatečně....v souvislosti s předchozím bodem... Pravicově orientované politické strany preferující tvrdý kapitalismus... tedy minimální státní zásahy, mají tendence vytvářet systém ve, kterém by měli vlastníci kapitálu neomezenou moc a právo diktátu veškerých podmínek, kde by mohly svázat a parazitovat námezdním otroctvím a diktátem hodnot na lidech, kteří jsou bezbranní a plně závislí na jejich kapitálu

5) Ten problém, který , ale řeším se týká případného zavedení soukromého vysokého školství. Vytrháváte to opravdu z kontextu. směrujete to do jiné nesouvisející roviny.

6) Kolem zavedení soukromého vysokého školství se strhla velká debata a velký boj, bylo několik demonstrací..Prostě si představte, že by najednou všechny vysoké školy byly soukromé.

0/0
1.5.2015 21:41

K34a19m48i14l 36S90e40d19l12á90č88e21k 1136729306371

1. Takže svobodný rozvoj znamená, mít pravidelnou a adekvátní mzdu? A co to znamená adekvátní? Kdo to určí? Co když někomu stačí nepravidelný příjem?

2. Evidentně se bavíme o blbinách. Na úřadu práce se opravdu registrovat nemusíte. O dávky jste žádal, tak to s tím strachem asi nebude tak horké.

3. Jak je to tedy s těmi autoritativními režimy? Nerozumím té Vaší omáčce okolo. Pokud někdo chce mít absolutní moc, tak je pro něj nejlepší co největší stát. Stačí ovládnout centrální instituci a může vládnout všem oblastem, které má stát pod palcem. Příklad právě školství. Dnes můžete skrze stát masově ovlivňovat myšlení mladé generace - a to prostým rozhodnutím z Prahy. Pustit do toho investory a dát možnost lidem vybrat politikovi moc prostě nezvýší, ale naopak.

4. "...a právo diktátu veškerých podmínek, kde by mohly svázat a parazitovat námezdním otroctvím a diktátem hodnot na lidech..." Opravdu nerozumím, co tím máte namysli. Kapitalista nemá nikdy absolutní moc, dokud není jediný na světě. Jak si třeba vysvětlujete to, že drtivá většina zaměstnanců (dle Vás otroků) bere mzdu vyšší, než je zákonné minimum? Proč lidem platí zbytečně více, když jsou ti kapitalisté takoví neomezení páni a otrokáři? To Vám dává smysl?

5. V blogu nepíšete o případném zavedení školného, ale naopak o současné situaci. Viz: "Všeobecně platí, že studovat si mohou dovolit jen ti, kteří mají dostatečně vytvořené zázemí a jsou finančně podporováni svými rodiči na různých úrovních. Občas vidíme individuality ..., které vystudují při zaměstnání. Všechna čest..."

6. Nemyslím, že by se tu reálně někdy uvažovalo, že by byly všechny školy soukromé. Co myslíte, že by se stalo, kdyby soukromé opravdu byly všechny? A proč můžeme mít potravinářství soukromé a vysoké školy nemůžeme? Není jídlo důležitější než studium?

0/−1
1.5.2015 22:50
Foto

P38e30t84r 77G38a54r51g46u56l57á93k 4860494281863

Tohle nikam nevede... přečtěte si to celé znovu.. od prvního dílu... a pak se zamyslete nad tím co vám ten celek sděluje.

0/0
1.5.2015 22:53

K72a48m86i29l 41S21e33d23l48á47č85e16k 1846509856431

Ach tak. Co mi sděluje celek těch dvou blogů si s prominutím nechám pro sebe. Ten to Váš příspěvek mi ale sděluje, že nemáte zájem o diskusi. Vaše právo.

0/0
1.5.2015 23:02
Foto

P73e76t28r 71G25a17r40g16u94l63á96k 4670794421453

Nemám zájem o diskusi, která nikam nevede, protože se neustále točí v kruhu.

0/0
1.5.2015 23:04
Foto

P31e62t72r 11G48a63r85g11u95l27á96k 4710394901683

Jinak děkuji za konstruktivní debatu, pouze byste si mohl odpustit ty občasné narážky a snažit se být více korektní.

0/0
1.5.2015 21:50
Foto

P44e60t16r 70G60a23r71g98u25l57á41k 4560224461563

Přečtěte si také....

http://petrgargulak.blog.idnes.cz/c/460348/inspektorat-prace.html?ref=viacbloger

0/0
1.5.2015 22:37
Foto

M35i54r68o14s50l83a32v 77M84a93c19e90k 5271745960202

Máte pravdu, nyní ale třeba rozhodnout, co s tím. Někteří mají tentende kapitalismus opravovat, je však jasné, že když se něco opravuje 100 let a stále to není ono, bude lepší to zlikvidovat a postavit něco nového.

+1/−1
30.4.2015 22:03

A67n76t13o94n61í16n 73K70o84u18n89o72v85s90k32ý 9388870588698

Nástup kapitalismu byl - jak už to tak v kapitalismu chodí - spojen s penězi.

Aristokracie a církev neplatily daně, zatímco buržoazie ano a ne malé.

Byla tedy potřebná radikální změna, protože aristokracie a církev by se svého dobrého bydla dobrovolně jistě nevzdaly. Proto došlo k revoluci a tedy k rychlé a radikální změně, spojené - jak už to tak v revoluci bývá - s násilím a terorem.

Ohromný pokrok kapitalismu byl v tom, že člověk přestal být nevolník o jehož osudu rozhodoval jeho pán a majitel. Logicky navázala definice toho, že lidé se rodí sobě rovni a jsou nadáni jistými nezcizitelnými právy.

Podstatou kapitalismu je ale rozvoj a expanze, což spolu se svobodnou soutěží planeta umožňovala.

Jenže prostor pro expanzi se vyčerpal. Kam se má kapitalismus rozvíjet? A soutěž, jejíž výsledkem je jeden vítěz a miliony poražených, mi také nedává dobrý smysl.

Extrémistická neoliberální ideologie vede k návratu do feudalismu. Tento novodobý feudalismus vede k vzniku novodobé aristokracie (která také už neplatí žádné daně) a k upadání stále většího počtu lidí do stavu ekonomického nevolnictví.

Možná tedy bude i kapitalismus zlikvidován stejným způsobem jako před více než 200 lety ve Francii jiná brzda rozvoje společnosti.

Ovšem čím bude nahrazen?

Nemám tušení...

0/−1
30.4.2015 22:13
Foto

M70i26r70o85s27l60a37v 37M85a65c14e80k 5801495590302

Ano, problém současného režimu je postupné omezování svobody většiny občanů. Je jasné, že během dvou tří generací se z nich stanou prakticky otroci, kteří budou svázáni nejen ekonomicky, ale také fyzicky - budou se pohybovat v oplocených koriderech, za které se bez poplatku nedostanou. Doufejme, že tak dlouho již kapitalismus nepotrvá !!

0/−1
30.4.2015 22:28

A87n44t42o60n72í47n 94K42o64u75n42o14v98s13k85ý 9618380268368

Naopak, myslím si, že bude růst počet zcela svobodných a zcela zbytečných lidí, kteří se budou jako ve středověku potulovat z místa na místo a každý je bude moci přepadnout nebo s nimi udělat cokoliv zcela beztrestně.

A pak budou existovat báječně bohatí neofeudálové, kteří budou poskytovat prostředky k životu a svoji ochranu jen své družině - těm všem kuchařům, osobním lékařům, zahradníkům, řidičům, pilotům, soukromým učitelům svých dětí, sluhům a pokojským apod. - tedy těm, které oni osobně budou k něčemu moci použít.

Tak jako jste za středověku mohl dřít do úmoru a mezi šlechtu jste se nedostal, tak i dnes můžete dělat šestnáctky a mezi ty, jejichž příjmy jsou milionkrát vyšší se do konce života nedostanete také.

Historie se ráda opakuje, tak možná je návrat k novodobému feudalismu náš osud.

0/0
30.4.2015 23:02

J48i51ř16í 26K76i11n78d45l 2848287143187

Dříve než bylo sociální a zdravotní, tak každý věděl, že si musí spořit, aby měl peníze na moment, kdy onemocní. Stejně tak věděl, že si musí šetřit na dobu, až nebude moc dělat. Také jeho děti věděly, že se budou muset o rodiče postarat v době stáří. U sedláků byl tak zvaný výměnek, kam staří odešli a jejich syn se podle sepsané smlouvy o ně staral. Šlechta budovala chudobince, kam odcházeli v době stáří jejich zaměstanaci  O ty o které se neměl kdo postarat budovala církev a obec  chudobince. Církev navíc měla hospice a nemocnice pro nemajetné. Když někdo přišel o práci měl na tento případ našetřené peníze a rodina se o něj starala. To jej nutilo vzít jakoukoliv práci aby nebyl rodině na krku.

+2/0
30.4.2015 20:26

A90n45t40o11n50í53n 26K19o96u78n74o52v62s84k94ý 9338860628278

A co tím chcete říct?

Máme snad snít o návratu do poměrů 19.století?

0/0
30.4.2015 21:28
Foto

R29o52m33a32n 81K46o38z25e82l 4717686583574

Vždyť to funguje i dnes, když někdo přijde o práci - pokud má něco odpracováno, tak dostane dočasnou podporu v nezaměstnanosti a když podpora vyprší, tak se musí rodina postarat nebo žít z úspor.

0/0
30.4.2015 21:36

A46n70t33o22n62í71n 84K21o84u98n27o51v71s40k73ý 9248250828218

Proč kapitalismus nebo socialismus?

Socialismus sovětského typu jsme zažili a je fajn, že je pryč.

Ale že by mne náš současný lichvářsko-exekutorsko-mafiánský kapitalismus nějak zvlášť euforizoval, to nemohu říct.

Nic jiného, třetího, třeba ještě nepojmenovaného, by nebylo?

0/−3
30.4.2015 20:24

T97o65m86á87š 48H21y18n29e13k 2246108358348

Pojem kapitalismus byl zaveden marxistickou teorií jako negativní označení pro tržní hospodářství.Přesto existovali i další teoretici, kteří prezentovali kapitalismus v té či oné podobě (například Max Weber, který jej dával do souvislosti s protestantismem). Konkrétní definice kapitalismu jako takového je však stále předmětem rozsáhlých debat.

0/0
30.4.2015 19:37

J19i26ř94í 25K23i70n20d33l 2898417183667

Kapitalismu, neboli tržní hospodářství. To se učí na VŠ ekonomické.

+2/0
30.4.2015 20:27

T33o14m39á73š 96H51y67n56e84k 2476598798838

Zvláštní představa o pravicovém směru.Vy jste si vytvořil něco co není.No taky způsob,je vidět že hodně přemýšlíte;-D.

+2/0
30.4.2015 19:28
Foto

P44e73t50r 62G65a17r69g98u91l27á62k 4240774981113

Podívejte se třeba na stránky Svobodných občanů..nebo zatápejte v paměti na rétoriku a nastavování systému za vlády ODS a TOP 09. A potom si uvědomte ty důsledky... kam to povede.

+1/−1
30.4.2015 19:30

J21o10s73e74f 54M79i81k86o14v89e38c 5277583668776

Jakékoliv omezení státní moci povede ke zvýšení prosperity celé společnosti.

+4/−2
30.4.2015 20:21

A33n77t44o44n39í36n 46K81o37u75n10o95v34s22k22ý 9218810728688

V tom případě musí být Ukrajina náš vzor.

Tam žádné Klausovy "brzdičky" nezažijete. Stačí mít peníze a můžete mít na co si vzpomenete - třeba i vlastní vojenské oddíly.

A žádný stát ani úřad vám do toho zasahovat nebude. Vaše peníze je převálcují.

Ale co když peníze nemáte? Máte smůlu...

+1/−2
30.4.2015 20:27
Foto

P54e73t46r 85G15a39r64g90u63l58á75k 4770524501343

Povede k bezpráví v podstatě k Anarchokapitalismu.

+1/−2
30.4.2015 20:36
Foto

F48r38a46n43t63i71š84e63k 90K47š77í78r 2859626905

A to je přesně to o co bychom měli bez výhrady usilovat.  O svobodnou společnost, kde nikdo nesmí získávat bohatství jinak než prvotním přivlastněním nikým doposud nevlastněných zdrojů, svou prací, směnou nebo darováním.  

Každý kdo chce získávat bohatství loupením je zločinec bez ohledu na ušlechtilost cíle, které ho k loupení vedou.

+2/0
30.4.2015 20:57

A76n27t45o84n97í33n 59K41o58u39n10o70v55s28k77ý 9108320538838

Ale to je pořád ta samá neoliberální ideologie - Thatcherová, Reagan, u nás Klaus a teď jeho pohrobci:

1) Vše vyřeší trh - i sociální a ekologické problémy

2) Stát je vždycky ten špatný - ať si počíná jakkoliv

3) Každý musí stát zcela svobodně (ale zcela sám) proti zbytku světa - tak hlavně žádné odbory, dokonce i svaz zahrádkářů už zavání totalitou. Je přece jasné, že každý zaměstnanec dokáže sám uzavřít s General Dynamics skvělou a dokonale vyváženou pracovní smlouvu...

0/0
30.4.2015 20:56
Foto

R86o72m81a45n 39K15o81z87e82l 4937666603844

Stát je vždy špatný - to mne rozesmálo nedávno, když jsem si na výletě všiml zdevastovaného rekreačního střediska, které přitom za minulého režimu dobře fungovalo. Po revoluci a několika změnách majitelů je po něm a chátrá. A není to ojedinělý případ, ve Zlínském kraji toho je povíce.

0/0
30.4.2015 21:26

A15n10t66o97n60í16n 64K36o25u78n14o83v33s71k23ý 9178720698778

Já jsem se jen snažil ukázat, jak jednoduchá je neoliberální ideologie - stačí na to 3 body.

Možná že to se na ní tak líbí těm jednodušším z nás - že si ji hravě osvojí a mohou ji hlásat dál.

0/0
30.4.2015 21:32

A56n42t77o14n14í44n 98T55i92c50h70e57r64a 6716498853496

A to je pro vás důkaz, že stát je nejlepší hospodář? Poněkud jednoduchá úvaha.

0/0
30.4.2015 21:45

A27n20t12o71n46í28n 60K57o13u40n54o80v20s73k74ý 9318960818388

Tak to jste opravdu nepochopil.

Stát může být dobrý hospodář nebo špatný - záleží na konkrétních lidech, oboru činnosti a míře korupce.

Stejně tak jsou i soukromé firmy jek vysoce prosperitní, nebo zkrachovaly a krachují.

Oproti soukromému subjektu má ovšem v očích občana jednu cenovou výhodu - nemusí akcionářům tvořit zisk.

To důležité je ale to, že některé oblasti života nesmí pustit z ruky, nebo se občan nedoplatí a veškeré kecy o tom, jak to soukromá firma učiní efektivní a že zdražovat se bude jen o inflaci musí odkázat do říše pohádek.

V USA například je už přes 2,5 milionu vězňů.

Asi 1/3 věznic je vlastněna soukromníky.

A ačkoliv je v nich život vězňů skromnější než v těch státních, platí jim stát v průměru o 10% víc. Inu musí investorům vytvářet zisky...

0/0
30.4.2015 21:56
Foto

R72o32m62a93n 25K17o19z43e73l 4177556293614

Není, je to úvaha, že nemusí platit, že soukromník  je vždy lepší než stát.

0/0
30.4.2015 22:02
Foto

V32á37c67l54a58v 75C84h94u59c53h55m40a 6675101218406

Ono hlavně záleží na tom, kdo ta rekreační střediska získal. Pokud si je zprivatizovali ti, kteří tu tak skvěle řídili před rokem 1989 stát a na ně napojení různí šejdíři, tak se není co divit.

0/0
2.5.2015 17:41
Foto

L95e82o42n73t66ý56n76a 94C56h18v55á38t19a26l82o95v83á 1353295866

Jenže ono to zase souvisí se státem. Víte čím vším musíte projít, kolik papírů doložit, kolik povolení získat, abyste mohl provést rekonstrukci takového rekreačního střediska? Hodně, opravdu hodně a ještě Vám budou celou dobu za krkem sedět památkáři a vymýšlet si hlouposti, které se Vám neuvěřitelně prodraží. Navíc zlínský kraj je obecně trochu chudší, takže se tam takové středisko nejspíš vůbec nevyplatí. Jenže to všechno je zase důsledek "báječných" státních opatření.

+2/0
30.4.2015 23:17
Foto

V46á17c75l47a16v 53C76h72u19c47h84m48a 6195311438206

Ale nikdo vám nebrání si dobrovolně vytvořit jakýkoliv spolek na ochranu svých zájmů. I ten stát může být celkem prospěšný, když bude sloužit občanům a nebude plnit roli drába.

0/0
2.5.2015 17:37
Foto

V72á85c86l64a80v 89C58h12u67c39h66m50a 6365721448836

Dávat na jednu misku vah Svobodné a ODS s TOP09, to svědčí o velké zmatenosti.

+1/0
2.5.2015 17:35

Z73d91e52n59ě75k 65B36e59r12á10n32e47k 2698695896982

Autor zřejmě si myslí, že je v Česku kapitalismus, ale to je mýlka, v Česku je stále socialismus, protože vládnou stále ty stejní lidé a nebo rodiny, vládnou bývalí STB-áci. Kapitalismus už dokázal ve světě, že je životaschopný, socialismus ukázal pravý opak. V Česku není a nebyla pravicová strana, jen samí korupčníci, takže vycházet z českých zkušeností ani nejde.

+3/0
30.4.2015 19:09
Foto

P94e49t84r 21G49a42r31g64u26l26á45k 4480244201323

Kapitalismus je ekonomický systém, v němž jsou výrobní prostředky v soukromém vlastnictví a jsou provozovány za účelem dosažení zisku.

Kdyby u nás nebyl kapitalismus...tak hospodaří s výrobními prostředky centrálně stát, on je to u nás teda spíše takový kočkopes...snažil jsem se vystihnout co tu vlastně máme... v prvním díle.

+1/−1
30.4.2015 19:12

T82o74m50á64š 45L39u89d59v95í29k 1600157774892

Ne. Nemelte blbosti. Nejdůležitější je výsledek tedy míra přerozdělení peněz ve společnosti. Kdybyste dokázal používat mozek zjistil byste že dnes je větší míra přerozdělování ve společnosti než před 20 lety za komunismu.

+1/−2
30.4.2015 19:19
Foto

P36e64t96r 68G75a50r41g32u58l71á34k 4590314931583

Nevím jak to souvisí s tím, že se zde tvrdí, že tu kapitalismus není...definice je zřejmá... výrobní prostředky v soukromém vlastnictví...za účelem zisku.  a tak to tady funguje... kdyby tu byl socialismus jeho komunistická verze.. pak je to centrálně řízené.

A já jsem se pokusil definovat v čem tu vlastně žijeme, ale přesně...

Žijeme v kapitalistické společnosti založené na parlamentní demokracii s prvky demokratického socialismu.

+1/0
30.4.2015 19:25

T49o89m21á87š 88L10u63d94v29í35k 1630647594342

To je definice kapitalismu od Karla Marxa. Skutečná definice kapitalismu je o dobrovolné směně. V kapitalismu jsou daně považovány za krádež nic jiného.

+1/0
30.4.2015 19:34
Foto

P24e29t81r 26G86a35r89g80u50l55á43k 4800514511903

No a to je právě to na co upozorňuji.... důsledky plynoucí z rušení daní, o což se zde snažila pravicová vláda ..a v programu to mají například neoliberální Svobodní občané, nejprve formou privatizace veřejných služeb. Dle Miesese by kupříkladu mohla existovat soukromá policie za , kterou by si každý platil... Ale povězte mi jak ti bezmocní bez výrobních prostředků mohou docílit svobodného rozvoje.. jak bez těch daní mohou být chránení proti

 likvidaci ?

0/0
30.4.2015 19:43

A91n20t79o68n65í46n 79K69o92u89n11o36v10s12k48ý 9508860758728

Tak to je tedy Vysoká škole ekonomická v Praze marxistická škola.

V její učebnici (vydáno 2008) se mohu dočíst, že kapitalismus má 3 hlavní znaky:

- převaha soukromého vlastnictví

- zisk jako hlavní faktor motivace

- námezdní práce

Těmi znak nejsou ani demokracie, vysoká kvalita života, nebo volný trh. Bez toho všeho se kapitalismus v pohodě obejde.

+1/0
30.4.2015 20:38
Foto

F33r56a14n77t14i17š33e58k 19K69š42í54r 2289226525

Kapitalismus to jsou lidé hledající poruchy a nedostatky ve společnosti, kterých se zmocňují skrze podnikání a tyto nedostatky odstraňují.  

Anarchokapitalisté mají výhodu velmi kvalitní ekonomické teorie "ABCT"    http://www.mises.cz/clanky/abct-1-8-rakouska-teorie-hospodarskych-cyklu-554.aspx

0/0
30.4.2015 21:03

Z37d42e52n83ě90k 68B76e49r21á33n95e34k 2638795486162

Kapitalismus obstál právě protože je založen na konkurenci, lepší vyhrává. V Česku se prodalo mnoho zajímavých firem do zahraničí a paraziti dostali za to úplatky. Výrobní prostředky v Česku téměř neexistují, jak tedy můžete o nich vůbec psát?

+1/−1
30.4.2015 19:19

J92i93ř74í 77K67i45n15d12l 2638577233307

Kapitalismus, neboli tržní hospodářství existuje od doby, kdy člověk provedl první směnu.

0/0
30.4.2015 20:14



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.